سه عادت بد که برای افزایش بهره‌وری باید ترک شوند

اگر می‌خواهید بهره بیشتری از روزتان ببرید، باید چند عادت بد را کنار بگذارید. سه تا از مهمترین‌ آنها به این شرحند:

۱- تماشای تلویزیون، به ویژه پیش از خوابیدن
یک روز شلوغ را به پایان برده‌اید و حالا زمان استراحت فرا رسیده. بسیاری افراد جلوی تلویزیون می‌نشینند و تصور می‌کنند که این کار سبب آرامش و ازبین‌رفتن خستگی می‌شود. اما تلویزیون شما را خسته‌تر می‌کند و خیلی اوقات متوجه گذشت زمان نمی‌شویم و تا دیروقت جلوی تلویزیون هستیم. این وسیله مضر را از اتاق خواب‌تان بیرون کنید و ساعات آن را به حداقل ممکن برسانید. اگر می‌توانید تلویزیون را به طور کلی از زندگی‌تان حذف کنید!

۲- وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی ارتباط با دوستان و نزدیکان را آسان کرده‌اند، اما آسیب بزرگی به بهره‌وری ما وارد می‌کنند. هنگام استفاده از آنها حساب زمان از دست‌مان در می‌رود. آنها مانند هیولاهایی هستند که وقت ما را می‌بلعند و تمرکز‌مان را نابود می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شوند یک چرخه یادآور در ضمیر ناخودآگاه‌مان به وجود بیاید که هر چند دقیقه یک بار به ما علامت می‌دهد: «برو تلگرام (یا فیسبوک یا اینستاگرام و…) رو چک کن ببین چیز جدیدی نیومده!؟» سپس نگاهی به تلفن‌مان می‌اندازیم و با دیدن یک پیام جدید در دریای بی‌کران چت‌ها‌، تصاویر و ویدیو‌ها غرق می‌شویم. چند ساعت بعد سرمان را بالا می‌گیریم و متوجه می‌شویم که اوقات ارزشمندی را در آنجا به هدر داده‌ایم.

در طول ساعات کار نوتیفیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی را قطع کنید و به طور کلی سراغ‌شان نروید. در ساعات استراحت نیز وقت کمتری صرف آنها کنید.

۳- نداشتن فعالیت بدنی
افراد پرکار بهانه خوبی برای ورزش نکردن دارند: «سرشان خیلی شلوغ است». اما عدم فعالیت بدنی کافی سبب کاهش بازدهی شما می‌شود و بنابراین خروجی کار مفید‌تان کمتر خواهد بود. اگر می‌خواهید بهره‌وری بیشتری داشته باشید و از ساعات کاری‌تان بهتر استفاده کنید، روزانه حداقل ۲۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید.

می‌توانید پیاده سرکار بروید، یا چند دقیقه در خانه نرمش کنید. در هر صورت این را به خاطر داشته باشید که ورزش سبب افزایش قابل توجه بهره‌وری شما خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *