وضعیت مدیر و کارگر

همه ما نوشتن کارهایمان را بلدیم و می‌دانیم که ثبت آنها سبب می‌شود در مقابل چشم‌مان باشند و بهتر انجام‌شان بدهیم. اما چرا گاهی اوقات با وجود یادداشت کردن برخی کارها، به انجام‌شان تمایلی نداریم؟

دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می‌شود. یکی از مهمترین آنها مبهم بودن و عدم تعریف دقیق کار است.

مغز ما در طول اوقات روز بین دو وضعیت مختلف جابجا می‌شود: مدیر و کارگر

هنگامی که در وضعیت مدیر هستیم به کارها فکر می‌کنیم، برنامه ریزی می‌کنیم، دستور می‌دهیم و نقشه می‌کشیم. فهرست کارهای ما زمانی نوشته می‌شود که در این وضعیت تفکر هستیم.

اما هنگامی که در وضعیت کارگر هستیم، مشغول انجام کارهاییم و مواردی که در فهرست‌مان نوشته‌ایم را انجام می‌دهیم.

بخش مهم داستان اینجاست: زمانی که در وضعیت کارگر هستیم علاقه‌ای به فکر کردن نداریم و مغز ما در مقابل تفکر مقاومت می‌کند. به همین خاطر اگر کاری را به خوبی برای کارگر درون‌مان تعریف و مشخص نکرده باشیم از انجامش ابا داریم.

بنابراین به خاطر داشته باشید هنگامی که در وضعیت مدیر هستید کارها را برای کارگر درون‌تان به صورت شفاف و کامل تعریف کنید تا در زمان اجرا با علاقه و بدون مقاومت انجامش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *